Nebankovní společnosti byly ještě donedávna považovány za nedůvěryhodné poskytovatele úvěrových produktů, jejichž služeb člověk využije až ve chvíli, kdy se nachází ve finanční tísni. U některých dokonce toto zaryté přesvědčení trvá dodnes. Nebankovní společnosti se však postupně snaží z tohoto přesvědčení vymanit a mnohdy nabízí svým klientům stejně výhodné nabídky, jaké by mohli získat v bankách. Přesto mezi bankovním a nebankovním sektorem existuje hned několik rozdílů, pojďme si o nich společně říct více.
Rychlost vyřízení žádosti
Bankovní domy pracují s každým žadatele individuálně. Na jednu stranu to v nás může vzbuzovat pocit důležitosti, na druhou stranu je potřeba počítat s delším schvalovacím procesem. Pro úvěr je ještě stále zapotřebí navštívit osobně pobočku a vyjednat podmínky. Na druhou stranu banky stále vedou u klientů, co se týká důvěryhodnosti, neboť jsou pod neustálým dozorem České národní banky.
A jak je to v případě nebankovních společností? Žádost je možné snadno vyřídit i online, většina společností v nebankovním sektoru totiž pracuje s automatickým schvalovacím procesem. Stačí tedy zadat potřebné údaje, navolit výši úvěru a délku závazku a do pár minut máte verdikt. Pokud je úvěr schválen, u některých společností můžete mít již druhý den peníze na účtu. Zkrátka snadnější už to ani být nemůže.
Registry dlužníků
V České republice jsou v současnosti dostupné tři registry dlužníků pro fyzické osoby – NRKI, BRKI a SOLUS. Pokud se žadatel v minulosti potýkal s neschopností dostát svým závazkům, s největší pravděpodobností bude v některém z nich figurovat.
Banky jsou v tomto ohledu nekompromisní a povětšinou dochází k zamítnutí žádosti o úvěr. Ovšem nebankovní instituce jsou přeci jenom o něco benevolentnější. Slyšeli jste už o nebankovní hypotéce bez registru?